Op 12 september is het weer zo ver. De tweede editie van de 3-delige serie ‘De Naakte Waarheid’ bij BAUT in de Spaarndammerstraat. Een avond welke draait om zelfexpressie versus uniformiteit. Bas Kosters, Aynouk Tan en Edson Sabajo, leidende spelers uit de fashion wereld, gaan opzoek naar de actuele rol van mode in het leven van Amsterdammers. Hierbij betrekken ze het publiek op een inspirerende manier.

De Naakte Waarheid

Op zoek naar een gezonde balans in je leven én waarin we de échte werkelijk willen tonen? Maak het mee tijdens een van de edities van talkshow De Naakte Waarheid. In een tijd waar we veel bezig zijn met zelfontplooiing, het niet raar is om over je onzekerheden te praten en we open staan voor de mening van een ander, sluit deze talkshow perfect aan. In deze samenwerking tussen BAUT, Het Programmeursgilde & Naked Juice NL is het doel van de talkshow om Amsterdammers te inspireren. Er wordt een gesprek aangeknoopt met het publiek en er komen snijdende thema’s aan bod. Thema’s als het nachtleven, mode en ondernemen. Samen opzoek naar een gezonde balans tussen de waan van het leven én de werkelijkheid. Ben je er ook bij? Haal je tickets voor De Naakte Waarheid hier.

Editie 2: Zelfexpressie versus uniformiteit, 12 september om 19.30 @BAUT

Aynouk Tan, bekend van haar column in het NRC Handelsblad en haar werkzaamheden als curator bij Het Stedelijk Museum, modereert deze editie. Zij gaat deze avond in gesprek met Ester, Bas en Edson, welke een interessante mix van personen van de gevestigde orde en nieuwkomers in de mode vormen.

  • Ester Meijer (Nieuwe Jurk): Ester is de nieuwkomer in dit gezelschap. Ze staat bekend om haar kritische blik op de mode-industrie. Met haar grensverleggende modelabel combineert ze mode en kunst op een maatschappijkritische wijze. Ze maakte een installatie over streetwear en identiteit, welke ze tot voor kort exposeerde in het Amsterdams Museum waarvoor ze deze expositie heeft gemaakt.
  • Bas Kosters (Bas Kosters Studio): Dé vaandeldrager van de Nederlandse mode. Hij heeft deze naam mede te danken aan het winnen van de Mode Stipendium prijs van het Prins Bernard Cultuurfonds. Zijn authentieke, eigenzinnige en licht hysterische werk is bij uitstek het juiste uitgangspunt voor veel van de thema’s die op 12 september voorbij gaan komen.
  • Edson Sabajo (Patta): Een grondlegger van een nieuwe scene, waardoor hij perfect tussen het gezelschap past. In 2004 introduceerde hij de sneaker-cultuur in Amsterdam. Op het moment is hij nog altijd op hoog niveau actief in de mode- en sportwereld. Op het moment is hij hard bezig om jeugd te empoweren door middel van zijn Patta Running Team.

Tussen de gesprekken door kan er genoten worden van het optreden van De Nachtdienst. Deze Amsterdamse hiphopensemble loopt over van de energie en muzikaal geweld. Met rauwe, groovende jazzhiphip gecombineerd met absurde teksten vol betekenis zorgt De Nachtdienst voor een sensatie die prikkelt. Ondertussen werkt kunstenares Marloes de Kiewit (Paint and Pose) aan het drieluik geïnspireerd op het thema van de avond. Ze legt tijdens de evenementen de laatste hand aan het werk.

Andere edities

In de eerste editie, online versus offline, spraken Charisa Chotoe, Emanuelle Vos en Shamiro van de Geld over het balanceren tussen werk en privé in de Amsterdamse nachtscène. Het derde en laatste deel van de serie vindt plaats op 10 oktober met het thema ‘Ondernemersverhalen over succes versus falen’.

BAUT

Forever tijdelijk, leuke woordspeling! BAUT vindt haar thuis namelijk telkens in een andere locatie in Amsterdam. Op het moment op de Spaarndammerstraat 460, dicht bij het Westerpark, waar gasten zeven dagen per week worden verblijd. Houd het programma in de gaten, want met regelmaat wordt je verast met gekke absurdistische eyecatchers en een onderscheidend cultureel programma. Extra’s waarvoor je bij BAUT ook terecht kunt zijn zaalverhuur en de opties voor private dining en een walking dinner.

BAUTimpressie-5 BAUTimpressie-7 BovenBAUTimpressie2

Naked Juice NL

Met haar oorsprong in Californië begint het verhaal al in 1983. Toen een jonge muzikant verse smoothies verkocht op de stranden van Santa Monica. Wat begon van ‘handdoek voor handdoek’, vervolgde de weg van ‘winkel na winkel’. 62 jaar later, in 2015, wordt het merk geïntroduceerd in Nederland. Aan de smoothies van Naked Juice wordt geen suiker toegevoegd, ze houden van simpel en houden het daarom bij de suikers die afkomstig zijn van het fruit.

Zie ook

De Naakte Waarheid: echte verhalen van vooruitstrevende en markante Amsterdammers

De invloed van het dagelijks gebruik van plastic op onze aarde

De Naakte Waarheid: echte verhalen van vooruitstrevende en markante Amsterdammers

Leer jezelf beter kennen tijdens een reis door je lichaam, je geest en je ziel