De Feestdagen zijn alweer bijna voorbij en dat betekend dat we weer aan de bak moeten. Misschien heb je de afgelopen dagen wel helemaal niet op je voeding gelet, of heb je er helemaal nooit opgelet? Dan is het hoog tijd om te beginnen. Het nieuwe jaar is een mooi begin, en we hebben een mooi doel om voor de zomer weer een strak lichaam te hebben. Dus hebben wij voor jou 3 goede oefeningen waarmee je binnen no-time een mooi strak lichaam hebt.


Buik:

Als je voor een strakke buik gaat zijn alleen buikspier oefeningen helaas niet genoeg. Buikvet verbranden is één van de belangrijkste elementen om tot een mooi resultaat te komen. Voor een echte strakke buik zul je een dieet moeten volgen. En dit is helemaal geen heftig dieet. Het koolhydraat-arm dieet is een gezonde manier van eten, en het is een ideale manier om wat overtollige kilo’s te verliezen.

Kettlebell Twist

Afbeeldingsresultaat voor kettlebell twist

Stap 1: Ga op de grond zitten en houdt de kettlebell met beide handen stevig vast tegen de borst. Zak ietjes naar achteren totdat je ongeveer 45 graden gebogen zit

Stap 2: Til je voeten een klein stukje van de grond (je buikspieren spannen zich nu aan) Draai dan je hele torso naar links en dan naar recht door je schouder te bewegen

Stap 3: Herhaal dit een aantal keer. Je voelt zelf aan hoe lang je dit volhoudt.

Benen:

Benen trainen wordt door veel mensen gezien als een zware workout. Gelukkig wordt je er goed voor beloond. Je benen zijn de grootste spieren van je lichaam en de meest gebruikte spieren.

Reverse lung met kicks:

Afbeeldingsresultaat voor reverse lunge met kicks

Stap 1: Span je corespieren aan het zet met rechts een stap naar achteren

Stap 2: Zet jezelf neer in een reverse lunge. Span dan je bilspieren aan

Stap 3: Ga dan weer rechtop staan en schop je linkerbeen naar voren

Stap 4: Herhaal deze oefening ongeveer 10 keer en wissel dan van been

Billen:

Elke vrouw (en stiekem de mannen ook) dromen ervan om mooie strakke billen te hebben. En daar kan alleen jij zelf voor zorgen. Tijdens het trainen van je billen zijn Dumbbells je beste vriend. Ze zorgen voor extra gewicht waardoor je oefening zwaarder word en je billen dus beter getraind worden.

Dumbbell Deadlift:

Afbeeldingsresultaat voor bil oefening dumbbells

Stap 1: Houd 2 dumbbells (4kg) vast terwijl je nog rechtop staat

Stap 2: Til dan je rechterbeen op en strek achter je uit en buig je bovenlichaam mee naar voren

Stap 3: Zorg er voor dat je je rug en het been in de lucht helemaal recht houdt. Kom daarna weer terug in je begin positie

Stap 4: Herhaal deze oefening ongeveer 15 keer en wissel dan van been.


Lees ook:

En sterke core en meer balans in je leven met deze yoga workout!

Wednesday workout! Julie helpt jou aan mooie, strakke billen!

Freshhh workout: 30 min Fullbody bodyweight training (video)