Per jaar belanden er in Nederland zo’n ruim 3 miljard rietjes in drankjes. En uiteindelijk in de natuur. Tijd om hier verandering aan te brengen. Het gebruik van plastic rietjes is een gewoonte die we gemakkelijk af kunnen leren en dus is IamStrawless tot stand gekomen. IamStrawless verbant samen met lokale bars, restaurants en drankmerken het plastic rietje uit de Nederlandse hoofdstad en op 11 mei start de campagne officieel met het eerste ‘Plastic Free G&T’ weekend.

Plastic rietjes: binnen vijf seconden gemaakt, maar vijf minuten gebruikt en hup, voor altijd in de natuur. Let’s save the world one cocktail at the time, oppert IamStrawless. Als er nu niks verandert dan dobbert er in 2050 meer plastic dan vis in de oceaan en geïnspireerd door de 2,3 miljoen rietjes die in Seattle maandelijks via een vergelijkbare campagne worden bespaart zijn Arian Lurie en Suzan Wessels begonnen met IamStrawless.

Plastic Free G&T

Amsterdam stopt officieel met zuigen tijdens ‘Plastic Free G&T’ weekend. Van 11 t/m 13 mei schenken deelnemende bars hun signature gin & tonic zonder rietje. Van elk verkochte drankje – en dus elk ongebruikte rietje – gaat 1 euro naar de IamStrawless-campagne en hun strijd tegen plastic. Verschillende grootgebruikers hebben zich al aangesloten om de strijd aan te gaan. Zo schenken Union 55, Sir Edmond, Bart’s Bottles, William George Rum, East Imperial en Bakers Best hun dranken voorstaan plasticvrij. Het rietje is daarnaast niet meer welkom in de bars van o.a. Vesper, Feijoa, Duke of Tokyo, Flying Dutchmen, Rosalia’s Menagerie en Lotti’s.

Doe jij ook mee?

#IamStrawless #StopSucking #PlasticSucks