Het liefst willen we allemaal af van die ‘kipfilets’ die onder onze armen hangen. Hier zijn gelukkig veel simpele oefeningen voor. Wij hebben 5 simpele oefeningen voor het trainen van je triceps op een rij gezet.


Backwards

  1. Ga rechtop staan, met je voeten gelijk aan je heupen en een Dumbbell in elke hand.
  2. Leun met je bovenlichaam naar voren in een hoek van 45 graden. Zorg ervoor dat je rug recht blijft.
  3. Buig vervolgens je ellebogen tot je taille zodat de gewichten een klein stuk hoger zitten dan je borst.
  4. Strek vanuit deze beginpositie armen naar achteren. Ga vervolgens weer terug naar de beginpositie, blijf dit herhalen.

Burning Triceps

  1. Bij deze oefening heb je een fitness bal nodig. Ga met een rechte rug op de bal zitten.
  2. Houd één Dumbbell aan het uiteinde met je beide handen vast. Strek vervolgens je armen boven je hoofd en houd het gewicht goed vast met beide handen. Dit is erg belangrijk, anders kan de Dumbbell op je hoofd vallen.
  3. Laat vanuit deze beginpositie je armen langzaam naar achter zakken tot een hoek van 90 graden. Breng de armen tot slot weer terug naar de beginpositie en blijf dit herhalen.

Push-up

  1. Gebruik voor deze oefening een matje. Houd beide Dumbbells vast in beide handen en ga in een plank positie op het matje liggen met de gewichten nog in beide handen. Je leunt als het ware op de gewichten.
  2. Verlaag je lichaam vervolgens tot een klein stuk boven de grond en druk jezelf langzaam weer omhoog.
  3. Trek vervolgens één arm in (met nog steeds de Dumbbells in je handen), tot borsthoogte. Blijf dit herhalen.

Push-up met een stoel

  1. Ga op de rand van een stoel zitten met je voeten bij elkaar.
  2. Houd je voeten plat op de vloer en plaats je handen vervolgens op de zijkanten van de stoel.
  3. Buig daarna je ellebogen 90 graden en laat je lichaam langzaam van de stoel af zakken. S
  4. Strek je armen, en til jezelf tot slot weer terug naar de beginpositie. Blijf dit herhalen.

Cirkelen

  1. Strek je armen uit naar de zijkant en neem in beide handen een Dumbbell.
  2. Cirkel vervolgens voor 10 rondjes met je armen naar voren en 10 rondjes met je armen naar achter. Blijf dit herhalen.

Zie ook

5x simpele oefeningen voor het trainen van je triceps

Stay motivated met deze 5 sport podcasts

5x simpele oefeningen voor het trainen van je triceps

Een break-up of samenwonen? Dit doet het met je eetgewoonten  

5x simpele oefeningen voor het trainen van je triceps

The Game Changers: een inspirerende docu over veganisme