We hebben je eerder al verteld wat pilates is, maar het is ook belangrijk om te weten welke oefeningen makkelijk zijn als je er net mee begint. Wij hebben 4 simpele oefeningen voor je op een rijtje gezet.


Pilates oefeningen: Honderd

Tijdens deze oefening strek je je voeten vooruit en buig je de knieën in een hoek van 90 graden. Probeer ze zo lang mogelijk omhoog te houden. De bekken en rug moeten plat op de grond blijven liggen, dit helpt voor een goede houding. Strek vervolgens langzaam je benen uit totdat ze recht zijn, maar houdt je romp stil. Dit is goed voor de buikspieren. Let goed op de ademhaling, dit is heel belangrijk tijdens deze oefening. Herhaal dit proces een paar keer.

Pilates
iStock

Pilates oefeningen: Buikspieren

Breng de knieën net als in de vorige oefening omhoog en buig ze in een hoek van 90 graden. Breng je kin omhoog en beweeg je schouders (schuin) van links naar rechts. Trek ondertussen je knieën naar je toe, alsof je een buikspieroefening aan het uitvoeren bent.

Pilates
iStock

Pilates oefeningen: Knielen en zwemmen

Ga op je handen en knieën zitten, met je knieën gelijk aan je heupen. Strek één hand naar voren uit, en laat de andere op de grond staan, gelijk aan de schouders. Let goed op de ademhaling en span je buikspieren aan.

iStock

Pilates oefeningen: Bekken

Voor mensen met rugklachten is dit een fijne oefening. Ga op de grond liggen en zorg ervoor dat je rug plat op de grond licht. Plaats je voeten op een positie die gelijk is aan je heupen. Duw jezelf omhoog totdat je hele onderrug van de grond is.

iStock

En, is pilates iets voor jou?

Bekijk ook: