Heb jij ook altijd last van het bekende ‘trek in iets lekkers’ na het avondeten? Of misschien heb je ’s avonds nog een lekkere workout gehad en moet je gewoon wat eten. Je wilt natuurlijk niet nog een extra 400 calorieën binnen krijgen, maar wel iets eten wat vult. We kennen het allemaal.

Vaak hebben we zin in iets zoets na het eten, behalve als je nog lekker gaat borrelen, dan liever iets zouts. Daarom hebben we een aantal heerlijke, makkelijke en gezonde avond snack ideeën op een rijtje gezet! Deze avond snacks zullen je een verzadigd gevoel geven, en dat zonder schuldgevoelens.

Avond snacks voor de zoetekauw

  1. Zoethout thee: Of een ander soort thee. Dit is natuurlijk éen van de beste avond snacks, probeer hier mee te starten en kijk je of craving voorbij is.
  2. Pure chocolade: Met pindakaas, omhuld in een dadel?! Kinda looks like a snicker! Het bevat wel super veel suikers dus eet het niet te vaak! Lees hier meer over hoe gezond chocolade nu eigenlijk is.
  3. Kokos yoghurt met fruit: Sprenkel wat kaneel erover. Het vult lekker, dus je zult erna niet door blijven snoepen.
  4. Haver met kokosmelk: Opgewarmd in de oven met appelen en kaneel, is net een appeltaartje! Bovendien geeft haver een gelukshormoon af aan je lichaam, waardoor je helemaal happy in slaap zult vallen.
  5. Gedroogde abrikozen: Ook hoog in suikers maar veel beter dan snoep!
  6. Banaan: Dit kun je natuurlijk combineren met andere lekkers. Wist je dat banaan zorgt voor een hogere melatonine gehalte in lichaam s’ avonds waardoor je lekkerder zult slapen? Lees hier meer over de effecten van melatonine op je slaap.

Avond snacks voor hartige liefhebber

  1. Popcorn: Lekker voor bij de film of als vrienden langs zijn gekomen. Gewoon met zout, ook lekker met rozemarijn, gistvlokken of soya saus!
  2. Noten: Deze brengen nog meer goede dingen met zich mee, zoals omega’s en vitamines. Let wel op hoeveel je ervan eet wat er zitten super veel calorieën in.
  3. Avocado: Maak er een guacamole dipje van of eet het gewoon lekker met zout en peper!
  4. Rauwe groenten: met hummus of de guacamole die je hebt gemaakt. Zo kom je ook nog is aan je portie groenten.
  5. Edamame boontjes of ook wel soya-boontjes: Je kent ze vast wel van de sushi restaurant. Je kan ze makkelijk uit de diepvries kopen bij de toko voor een paar euro. Besprenkel met zout en zwarte sesamzaad, super lekker. Ze bevatten veel eiwitten, wat natuurlijk goed is voor je spierherstel tijdens je slaap. Lekker na je work-out dus!

Lees ook:

12 gezonde snacks met minder dan 80 calorieën!

5 heerlijke koolhydraatarme zoete snacks!

Raak je buikvet kwijt met behulp van deze 6 voedingsmiddelen